طراحی سایت ایده محور چیست ؟

توسط: نویس وب
1403-01-10
3 نظر
طراحی سایت ایده محور چیست ؟

طراحی سایت ایده محور چیست ؟

بگذارید این مطلب را با این سخن زیبا از جرج برنارد شاو شروع کنیم:

"شما ممکن است در آرزوی چیزهایی باشید و دیگران از شما بپرسند چرا ؟ دنبال دلیل نباشید، تنها بگویید چراکه نه ؟"

سایت های ایده محور در واقع یکی از زیر مجموعه های سایت های اختصاصی هستند ، به عنوان مثال فرض کنید شما اولین نفری بودید که ایده سایت و اپلیکیشن اسنپ به ذهنتان میرسید !!

آن وقت این ایده جدید را باید پیش چه کسی میبردید تا برای شما اجرا کند ؟

جواب سوال شما: طراحی سایت های ایده محور است. 

حقیقت این است که در زمان امروزی که ما در آن زندگی میکنیم تقریباً محال است که بخواهید استارت آپ و یا ایده جدیدی را شروع کنید و نیاز به اپلیکیشن و سایت نداشته باشید ، اول تر از همه به این نکته به عنوان نظر شخصی خود نویسنده این مطلب اشاره کنم که : همین که ایده جدیدی برای خود و کسب کارتان در نظر دارید باید به خودتان ببالید!! چراکه ذهن شما محدود به سایت های فروشگاهی ، خبری و .. نیست ، شما به دنبال هدفی بزرگتر و خلاقانه تر هستید.. مگر نه ؟

 حال برای بررسی دقیق تر طراحی سایت ایده محور  2 بخش اصلی یعنی 1.نگاه فنی 2.نگاه اقتصادی را در این مطلب مورد بررسی قرار میدهیم و در نهایت به یک جمع بندی کلی میرسیم.

1) از نظر نگاه فنی:

قاعدتاً اولین گام برای راه اندازی ایده جدید شما، طراحی سایت و اپلیکیشن آن میباشد تا بستر اصلی فعالیت خودرا آماده کنید تا این چرخ خلاقانه جدیدتان به درستی بچرخد.

برای این کار باید از چندین نظر خیال خودتان را راحت کنید:

الف) آیا سایت شما کاربردی است ؟

شما باید اول این مسئله را تحلیل کنید که آیا این ایده جدید نیازی از کاربران من را برطرف میکند ؟ یا اصلا چرا باید وقت با ارزش خودرا در سایت و اپلیکیشن من بگذرانند ؟

ب)آیا سایت من از لحاظ کاربرپسندی مناسب خواهد بود؟ یا ممکن است انقدر درهم برهم باشد که کاربر بلافاصله از آن خارج شود!

کاربرپسند بودن سایت به دو عامل کلی بستگی دارد در بعضی مواقع ایده شما شاید از نظر منطقی زیبا باشد اما در عمل آنقدر گنگ و پیچیده باشد که برای مجاب کردن کاربران نیاز به هزینه هنگفتی از تبلیغات داشته باشید!

در اکثر مواقع اگر این پیچیدگی کار را به دست شرکت و طراحی بسپارید که از دانش بالای UI/UX برخوردار باشد، تا حدود بسیار زیادی میتواند شما را کمک کند .

بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم ، مسئله ui/ux یکی از مسائل بسیار مهم استارت آپ های امروزی و ملاکی اساسی برای رتبه سایت و اپلیکیشن شما در گوگل و موتورهای جستجوگر میباشد .

مفهوم کلی ui/ux این است که طراحی و دیزاین سایت هم دلنواز باشد و هم رابط کاربری آسان داشته باشد. به عنوان مثال سری به صفحه اول سایت ما بزنید (اینجا) حال مشاهده میفرمایید که درواقع کل ماهیت سایت ما در همان نگاه اول قابل دسترسی و رویت است ، فرقی نمیکند که به دنبال طراحی سایت و لوگو هستید یا دیدن نمونه کار ومحاسبه آنلاین همه را میتوانید در همان اول صفحه رویت کنید و بلافاصله روی آن ها کلیک کنید ! در عین حال ترکیب رنگی سه رنگ مشکی، سفید،بنفش و مشتقات آنها نیز رعایت شده تا به چشم کاربر زیبا و دلنشین هم بیاید.

اگر میخواهید یک طراحی حرفه ای داشته باشید بهتر است مقاله طراحی سایت چیست و چه عواملی را باید در نظر بگیریم را مطالعه نمایید 

 ج) آیا سایت و یا اپلیکیشن شما حرفه ای و بهینه طراحی میشود ؟

اول تر از همه درنظر بگیرید که با چه زبانی سایت و یا اپلیکیشن شما طراحی خواهد شد :

به عنوان مثال اگر طراح شما قرار است با وردپرس ایده شما را پیاده کند سریعاً از آن محل دور شوید !! میپرسید چرا ؟

جواب بسایر واضح است وردپرس تنها بدرد پروژه های کوچک و ایده های تکراری مثل سایت فروشگاهی و شرکتی میخورد ، اصلا قابلیت این را ندارد که بخواهید یک ایده جدید را در آن پیاده سازی کنید. چراکه همه توانایی های وردپرس به پلاگین ها و قالب های از پیش تعریف شده است  و قابلیت اجرای برنامه ای کاملا جدید در آن وجود ندارد  بهتر است مقاله تفاوت لاراول و وردپرس مارا هم بخوانید

همچنین بهتر است به دنبال زبان های قدیمی و منسوخ شده  هم نروید ، البته مباحث مربوط به این موضوع بسیار گسترده است و در این مقاله نمیگنجد واقعیت این است که هر زبان back-end  ویژگی های مخصوص به خودش را دارد که در پایین میتوانید بصورت خلاصه بعضی از آنها را مشاهده کنید:

1.php یکی از سریع ترین زبان های  برنامه نویسی سمت سرور است که میتواند برای شما سرعت و امنیت را به ارمغان بیاورد.

2.node قابلیت اجرای کدها بصورت همزمان(فعالیت های آسنکرم)، مناسب برای سایت ها و اپلیکیشن های real time (زنده) مثل بازیها و چت های آنلاین.

3.python زبان مورد علاقه توسعه دهندگان خارجی است که علاوه بر یادگیری آسان،  به راحتی فعالیت های هوش مصنوعی نیز  میتوان با آن نوشت.

از چه زبانهایی برای طراحی سایت استفاده کنیم ؟برترین زبانهای برنامه نویسی کدامند؟ (بیشتر بخواید)

بعد از انتخاب نوع زبان برنامه نویسی بهتر است به دنبال یک طراح سایت حرفه ای باشد که تا جای ممکن سایت شمارا بهینه ، ایمن و زیبا طراحی کند . حقیقت این است که تفاوت زیادی در نوع کد نویسی و استاندارد های برنامه نویسی وجود دارد.

پس بهتر است در انتخاب طراح خود حساسیت زیادی به خرج دهید! چراکه اینها مهمترین ملاک برای راحتی مخاطبانتان و رتبه نمایش شما در گوگل میباشد!


2) دیدگاه اقتصادی

در نهایت میرسیم به همان بحث همیشگی و تکراری آدم ها.. یعنی پول!!

بیایید منطقی نگاه کنیم ، فرض کنید سایتی بسیار حرفه ای به همراه ایده هایی جذاب در اختیار دارید ، اما بودجه ای برای تبلیغات و معرفی قابلیت های آن به دیگران در نظر نگرفته اید.! نتیجه؛ عدم ورودی و بلااستفاده ماندن همه ی آن قابلیت های جذاب میشود و این یعنی شکست. به یاد داشته باشید که ایده شما وقتی ارزش دارد که کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.!

علاوه بر این در بسیاری مواقع ممکن است هر سه فاکتور ایده،سایت و تبلیغات بسیار عالی و حتی کاربران زیادی را هم جذب کرده باشید اما درآمدی که از سایت (به عنوان سود خالص) بدست میاورید بسیار ناچیز و به شکلی باشد که حتی جواب هزینه تبلیغات شمارا هم ندهد.!

پس بهتر است قبل از اقدام به طراحی سایت ایده محور اول بصورت کاملا منطقی و حساب شده سود و زیان حدودی خودرا را حساب کنید و بعد اقدام نمایید.

در آخر اگر نیازی به مشاوره بیشتر برای طراحی سایت ایده محور و یا سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن داشتید؛ میتوانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان ما نیز بهره مند شوید.


نویس وب

لطفا" در صورت مشاهده هرگونه مشکل و ابهام ، سوالات خود را در پایین این مطلب با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

نظرات شما

user profile picture

علیرضا

بسیار عالی

نویس وب

ممنون از حمایت شما ?

Hello World! https://oeo9zt.com?hs=dde652d4b44c8bbe5a2ef4a38ca74f0a&

eadqts

user profile picture

سارا جهانی

بسیار کامل و خوب بود ، ممنون از توضیحاتتون . لطفاً یک مقاله هم برای اینکه چطوری طراحی سایت حرفه ای داشته باشیم بذارید

نویس وب

میتوانید از مقاله طراحی سایت چیست و چه عواملی را باید در نظر بگیریم استفاده کنید.?

Hello World! https://753jvq.com?hs=dde652d4b44c8bbe5a2ef4a38ca74f0a&

j2ld8d

user profile picture

بهار

توضیحات اتون خیلی عالی بود و چقدر کمک میکنه به انتخاب منه مخاطب برای طراحی سایتی که میخوام و تکلیف آدم مشخص میشه که چه سایتی با چه امکاناتی داره دریافت میکنه مرسی از تیم حرفه ایی اتون

نویس وب

ممنون از حمایت شما ?

Hello World! https://omcu4g.com?hs=dde652d4b44c8bbe5a2ef4a38ca74f0a&

f7ix5t

ارسال نظر

برای طراحی سایت تماس بگیرید